Behöver du hjälp?

Vill du ha en översyn av din nuvarande garageport? Eller behöver du hjälp med måttagning?

Rekordresultat för Garageportexperten

Sveriges största leverantör av garageportar gör sitt bästa första kvartal någonsin. Volymen ökar med 23 procent jämfört med 2016, och Garageportexperten står för långt mer än hälften av de takskjutportar som rapporteras inom branschorganisationen Portgruppen.

– Det känns jätteroligt att konstatera att vi har gjort vårt bästa första kvartal någonsin. Vi har haft en jämn och hög försäljning av portar till privatpersoner och kryddat det med en väldigt bra start på året vad gäller leveranser till exempelvis bostadsrättsföreningar, säger Mikael Holmstrand, vd för Garageportexperten.

Medan branschvolymen som helhet var oförändrad så levererade Garageportexperten hela 23 procent fler garageportar under det första kvartalet jämfört med 2016. Därmed står Garageportexperten för 62 procent av Portgruppens totala försäljning, en ökning från 51 procent.

– Kombinationen av våra kompetenta franchisetagare och såväl nya som ombyggda butiker ger oss väldigt goda förutsättningar för försäljning. Sedan tror jag att allt fler upptäcker vårt målmedvetna arbete med kvalitet och säkerhet – inte minst att vi enbart har certifierade montörer, säger Mikael Holmstrand.

Statistiken omfattar endast takskjutportar eftersom det är den typ av port som majoriteten av medlemmarna i branschföreningen Portgruppen säljer. Garageportexperten säljer också vipp- och slagportar vilket innebär att företagets totala volym är större än den redovisade.

Med en omsättning på 300 miljoner kronor är Garageportexperten Sveriges största leverantör av garageportar. Kedjan består av 30 franchisetagare med 47 butiker över hela landet. Sedan starten har kedjan levererat och monterat över 210 000 garageportar.

För mer information, kontakta gärna:

Mikael Holmstrand, vd Garageportexperten, 0706-92 51 30,
mikael.holmstrand@garageportexperten.se

Rekordresultat för Garageportexperten (pdf)